Time grabs you by the wrist

Nu fick jag inspiration av mitt förra inlägg till att skriva något djupare.

Idag slog det mig om hur mycket som har förändrats de senaste månaderna för mig. Hur snabbt allting går. Jag har slutat på fotbollen som jag hållt på med sen barnsben. Jag har börjat i gymnasiet. Börjat umgås med nya kompisar. Storebror börjat lumpen och flyttar kanske snart. Lillebror börjat i ettan och skaffat nya kompisar att vara med än mig.
Jag saknar de gamla tiderna då man hade mysiga familjemiddagar med HELA familjen och inte bara en del av den. Den tiden då lillebror faktiskt såg upp till en och ville leka hela tiden. Den tiden när man umgicks mycket med personer man kännt länge och som betyder något för en.

Därför borde man börja ta vara på tiden man har och inte bara titta förbi den. För snart kan det vara försent. Man ska heller inte leva ett liv man inte vill egentligen för man lever bara en gång och då ska man ta mig fan leva på riktigt!

Låten som fick mig att börja tänka:

Green day-Good riddance


Kommentarer
Postat av: Solmaj

haha, din nya blogg funkade inte för mig förrens nu :D men nu så!

2009-10-18 @ 00:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0