In to the wild

Börjar känna att jag tappar stinget. För faktiskt så säger jag bara saker nu förtiden utan att ens fatta vad dom betyder själv. Förut var jag fett smart och kunde verkligen säga svar på tal och äga alla små idioter som vågade sätta sig upp mot mig. Men min låga har slocknat... Kanske för att jag inte orkar bry mig längre eller kanske bara att jag har blivit allmänt osmart. Har haft mina aggressions problem i livet och något som verkligen hjälpt mig är meningen "du måste välja dina fighter". Visst måste man välja sina fighter men om man tappar stinget och en bit av sig själv är det väll värt att hoppa in i en osäker fight bara för att känna den härliga känslan av att jag har en snabb käft och kan troligtvis vinna det här? Jag tror fan det. För grejen är att jag är en tjej som vill hjälpa andra och kunna säga smarta saker. Känner bara att jag inte får någon feedback tillbaka alls. Om jag skulle berätta att jag fått en istapp i huvudet och svimmat av skulle antagligen personen bara "nämen hoppsan så det kan gå, men vet du vad som hände idag blablablablaaaa". Och jag lyssnar, nickar och försöker säga saker som möjligtvis hjälper. Jag kanske helt enkelt inte tycker jag säger bra saker för att jag själv inte får någon uppmärksamhet.

Inget händer nu förtiden eller allt händer alla men inget händer mig. Jag kanske borde börja ge mig ut på osäker mark bara för att få uppleva lite nya saker. Tar man inte saken i egna händer så kommer fan inte saken  ta tag i det själv. Det är något jag har lärt mig av mina 16 år på denna jord.

FUCK THIS SHIT IM GOING WILD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0